torsdag, juli 31, 2014

Möte med muppen Jonas Löfvenberg

Reflektioner två veckor efter Muppen Jonas Löfvenbergs skandalartiklar om mig i Enköpings-Posten

Han ville ha exempel ur koranen som stöd för min negativa inställning och när jag bad honom läsa surorna 4, 5 och 9, lämnade han ämnet och hade svårt att behärska sin upphetsning.

Mitt uttryck "skamsvin från mellanöstern" tog Jonas upp som ett exempel på förakt för muslimer fast det handlar om kvinnoförtryck men för muppen var det ett samband mellan islam och kvinnoförtryck.

Ungefär här berättade jag att jag var van vid att träffa journalister från EP och att jag hittills endast hade mött seriösa nyhetsförmedlare.

Han läste upp artikeltexten som med några få undantag var hyfsat korrekt men artikeln kryddades efter att jag i telefonsamtalet hade kränkt honom med påståendet att han hade en övertydlig politisk agenda

Muppen trodde att han hade ett scoop men i själva verket gjorde han mig en tjänst eftersom artikeln visade hur källkritik fungerar.


Bland politikerna var det bara en korkad socialdemokrat, en ung kommunist och ett gäng miljöpartister som gick på muppens politiska kampanj.

De som läste vad jag hade skrivit, ansåg att jag borde stämma Enköpings-Posten men det vore rent tokigt eftersom jag gillar alla där och muppen är borta.

Inga kommentarer: