söndag, augusti 01, 2010

Sommar med Johanna Koljonen


Johanna Koljonen följer den vita kaninen och det är sannolikt ett väldigt klokt beslut.

Jag hade aldrig hört talat om Johanna Koljonen innan hon ställde upp i På spåret men efter det första programet var jag förälskad. Nu blir jag rätt ofta förälskad, men det här blev en alldeles ny sorts förälskelse, en förälskelse i en röst, en förälskelse som tidigare bara har drabbat mig när jag hörde Jenny Berntson i Sveriges Radios Naturmorgon och Elin Sjökvist i Sveriges Radios väderpresentationer.

Det är få människor som kan få allt att låta väldigt intressant oavsett vad de säger, men det kan dessa tre charmerande kvinnor.

Ibland önskar jag att jag också hade vågat följa den vita kaninen som mer än en gång har korsat min livsstig.

Johanna talar väldigt fort och väldigt tydligt vilket gör att hon hinner med att förmedla en jädrans massa trevligheter. Dagens sommar kommer sannolikt att hamna på första plats efter sommarpratarfinalen.

Johanna Koljonen verkar trivas i Underlandet och jag hoppas på att få trivas igen med henne på andra sidan bildskärmen eller bakom högtalaren.

Efter På-spåret-finalen.
Johanna efter På-spåret-segern
Sveriges Radios presentation

Låt den vita kaninen leda dig mot spänningen!

2 kommentarer:

Kalle af sa...

Det är klart att Johanna är bra - hon är ju min konfirmand från min tid i Helsingfors! ;-)

Germund sa...

Din klokhet sätter spår Kalle!