onsdag, augusti 11, 2010

Bisfenol - Lika vanligt och lika farligt som PCB?

Klicka på de tre domedagsbilderna så blir de tydligare



Det är inte länge sedan larmet gick för att PCB återfanns i alldeles för många av våra vardagliga bruksföremål och leksaker.

Nu går larmet för Bisfenol och den här gången finns ämnet tydligen i nästan allt vi vidrör. Till och med kassakvittot på bilden är en riskkomponent!
(
SvT-Rapport) (SvD)

Antagligen finns det också i duschanddukarna som jag köpte så nu gäller det att tänka om och tänka nytt:

Jag måste ha handskar när jag tar emot kvittot på ICA Maxi.
Jag måste ha skyddsdräkt när jag duschar, men det kanske är bisfenol i den också.
Jag måste sluta ha vatten i plastflaskor på mina cykelturer.
Jag måste undvika konservburkarnas innehåll enligt SvD, men där går gränsen!

I konservburkar finns Campbells kantarellsoppa som jag inte kan undvara.
I konservburkar finns Heinz vita bönor som är oumbärliga i min matlagning.
I konservburkar finns Bullens pilsnerkorv som jag tidvis behöver.

Jag behöver mina konservburkar!

Jag ger upp och går vidare utan oro för asbest, pcb, bisfenol, marknära ozon, fruktbesprutningskemikalier och fyrarmade små elaka röda gubbar från planeten Mars.

Regeringen överväger förbud mot bisfenol
, men hur blir det med marsianerna? SvD

Allvarligt talat så är domedagsjournalisterna det största hotet mot människors hälsa. De där mupparna sitter antagligen i små rum utan fönster och med en jädrans massa luftfilteranordningar. I ljuset från giftfria stearinljus skriver de sina skräckkrönikor som får läsarna att bli uppjagade och deprimerade av oro över vad de ska våga äta i fortsättningen.


Nu är dessutom mänsklighetens undergång aktuell efter alla naturkatastrofer de senaste två åren samt efter myten om mayafolkets undergångskalender.

Först avlivar jag myten: Det finns inget om mänsklighetens undergång i mayafolkets kalender!

Tidräkningscykeln tog helt enkelt slut den 21/12 2012 och innan de fullföljde arbetet med nästa cykel,
fick de annat att tänka på.

En förklaring
En liknande teori

Över till domedagen: I P1-morgon talades i dag, med dova röster om mänsklighetens undergång och det lät så här: Lyssna.

En tokkristen fick yra om återkomsten för Jesus Josefsson från Nasaret. Han hade läst "
i en tidning" om Stephen Hawkings profetior om mänsklighetens kolonisation av andra planeter.

Nu är det dags för alla korkade journalistmuppar att ta sitt ansvar!

De bör skriva om hur vi kan sluta förgifta naturen!
De bör skriva om hur vi kan återanvända naturresurserna!
De bör skriva om hur vi kan göra all energiomvandling naturlig från solen, vindarna och det strömmande vattnet i älvar och hav!

Framför allt bör de skriva om att vi ska nonchalera allt nonsens som tokreligiösa kristna och muslimer yrar om!

Till slut bör skrivarmupparna lära sig att apokalyps betyder uppenbarelse och inte undergång.

Om eskatologi

Mera i bloggen om domedagen här och här

The official website December 21 2012

Inga kommentarer: